Аудиторські ризики застраховані

аудиторські ризики компанії застраховані на 1 млн. гривень.>>

Лідер галузі 2010

згідно з результатами національного бізнес-рейтингу >>

НАШ ТЕЛЕФОН+38 044 290 5856
+38 067 465 5996
  • Унікальний комплексний продукт

    Комплекс послуг для зниження ризиків та підвищення прибутковості підприємства

  • Due Diligence

    Всебічне дослідження діяльності компанії

Огляди

Огляд законодавства, червень 2016р.

14 червня 2016 р.

І. Огляд законодавства та нормативних актів

Президент України підписав Закон про внесення змін до Держбюджету України на 2016 рік. Так, з 1 грудня 2016 року прожитковий мінімум і мінімальна зарплата складе 1600 грн.

Крім того, для окремих груп населення прожитковий мінімум підвищиться:

• для дітей віком до 6 років - до 1355 грн .;

• для дітей у віці від 6 до 18 років - до 1689 грн .;

• для осіб, які втратили працездатність - до 1247 грн.

Президент України підписав Закон "Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо звільнення від оподаткування пенсій". Повідомляє офіційний сайт Президента.

Нагадаємо, Верховна Рада 2 червня підтримала ініціативу про підвищення рівня пенсій, які підлягають оподаткуванню, з 4350 грн. до 10740 грн. З суми перевищення буде утримуватися ПДФО за ставкою 18%.

Обмеження виплати працюючим пенсіонерам 85% пенсії, що перевищує 1611 грн., залишилося без змін.

Верховна Рада прийняла Закон "Про фінансову реструктуризацію" (законопроект № 3555).

Відповідно до положень Закону будуть вирішені проблеми боргового навантаження на українські підприємства, які мають тимчасові проблеми зі своєчасним погашенням боргів перед кредиторами. А також спрощений перегляд термінів погашення заборгованості, розміру процентних ставок, списання частини боргу, отримання нового фінансування і т. п.

Крім того, Законом передбачаються умови для надання податкових стимулів для підприємств-боржників, які вже визначені ПКУ, зокрема щодо звільнення від податкових зобов'язань з податку на прибуток, що виникають у зв'язку з прощенням кредиторами частини боргу. У той же час неможливо буде уникнути сплати кредитів.

Пов'язані особи підприємства-боржника будуть позбавлені можливості впливати на процес фінансової реструктуризації.

Крім того, процедура фінансової реструктуризації передбачає добровільну, а не обов'язкову участь підприємств. Вона буде відбуватися при узгодженні всіх сторін і на умовах, які повинні задовольнити всіх учасників.

Закон «Про фінансову реструктуризацію» має обмежений час дії - три роки з дати набрання ним чинності. Такий термін дозволить оцінити успішність проведення процедури фінансової реструктуризації в Україні та порівняти результати з досвідом інших країн. У разі отримання позитивних результатів термін дії закону може бути продовжений.

Голова Верховної Ради України підписав закон "Про внесення змін до Податкового кодексу щодо стимулювання розвитку ринку користувалися транспортних засобів" (№ 3251 від 07.10.2015 р), прийнятий депутатами 31 травня 2016 року.

Нагадаємо, згідно з документом, запропоновано тимчасово, до 31 грудня 2018 року, знизити ставки акцизного податку на вживані транспортні засоби в залежності від виду транспортного засобу і потужності двигуна.

Зокрема, для старих автомобілів з об'ємом циліндра двигуна внутрішнього згоряння до 1 тис. куб. см пропонується встановити акциз в розмірі EUR0,102 за 1 куб. см (аналогічно новим авто), що в 10,7 рази менше діючої ставки для таких авто не старше п'яти років (EUR1,094).

Найбільше зниження ставки акцизного збору (майже в 22 рази) передбачено на автомобілі з об'ємом циліндра двигуна 1-1,5 л - до EUR0,063 за 1 куб. см об'єму.

Президент України підписав Закони від 17.05.2016 р № 1376 "Про внесення змін до Кодексу законів про працю України щодо випробування при прийнятті на роботу" і № 1368 "Про внесення змін до деяких законів України щодо індексації розміру аліментів, визначеного судом у твердій грошовій сумі ".

Закон № 1376 розширив перелік осіб, для яких не встановлюється випробування при прийомі на роботу. Згідно з документом, підставою для звільнення з ініціативи роботодавця є незадовільні результати випробування. Крім того, в строк випробування не зараховуються дні, коли працівник фактично не працював, незалежно від причин.

Закон № 1368 передбачає проведення індексації аліментів, визначених судом у твердій грошовій сумі без звернення стягувача до суду. Підприємства, установи, організації, фізичні особи-підприємці, які здійснюють стягнення аліментів з боржника, автоматично повинні проводити індексацію таких коштів.

Індексація здійснюється за рахунок коштів особи за місцем його роботи, отримання пенсії, стипендії чи інших доходів.

Державний виконавець буде здійснювати контроль за індексацією розміру аліментів, а в окремих передбачених законом випадках - самостійно проводити таку індексацію.

ІІ. Офіційні листи та роз'яснення

У ДФСУ запитали, чи виникає податкове зобов'язання з ПДВ, якщо покупець повернув частину товару, а кошти, отримані за товар, залишилися у продавця і будуть зараховані в рахунок оплати іншої поставки товарів.

Податківці нагадали, в разі зменшення суми компенсації вартості товарів/послуг податкових зобов'язань постачальника (продавця) підлягають коригуванню на підставі складеного та зареєстрованого в ЄРПН розрахунку коригування.

Покупець зменшує суму податкового кредиту за наслідками податкового періоду в разі, якщо він зареєстрований як платник ПДВ на дату проведення коригування і збільшив податковий кредит у зв'язку з отриманням таких товарів/послуг.

Якщо на дату повернення частини товарів сума оплати за них зараховується в рахунок оплати іншого товару, тобто кошти набувають статусу передоплати за інший товар, то постачальник на зазначену дату на суму коштів, які зараховуються в рахунок оплати іншого товару, повинен скласти податкову накладну та зареєструвати її в ЄРПН.

Дніпропетровські податківці звернули увагу, що операції з поставки платником ПДВ маркетингових послуг є об'єктом оподаткування ПДВ, незалежно від того, кому вони надаються, - резиденту або нерезиденту.

Фіскали нагадали, що до маркетингових послуг належать, зокрема, послуги з розміщення продукції платника податку в місцях продажу, послуги з вивчення, дослідження та аналізу споживчого попиту, внесення продукції (робіт, послуг) платника податку в інформаційну базу продажу, послуги зі збору та розповсюдження інформації про продукцію (роботи, послуги).

Лист ДФСУ від 25.05.2016 р. № 11353/6 / 99-99-15-03-02-15.

Від'ємне значення ПДВ, розраховане платником за результатами звітного періоду, за його заявою може бути задекларовано, в частині, що не перевищує реєстраційну суму, обчислену відповідно до п. 200 1.3 ПКУ на момент отримання ДФС декларації, до бюджетного відшкодування:

• на поточний рахунок платника податку;

• в рахунок сплати грошових зобов'язань або погашення податкового боргу за іншими платежами, які сплачуються до державного бюджету.

При відсутності на дату подання декларації податкового боргу з ПДВ платник має право задекларувати суму від'ємного значення ПДВ, зокрема в рахунок сплати грошових зобов'язань з податку на прибуток, які виникнуть у платника податку протягом майбутніх податкових періодів.

Таке бюджетне відшкодування сум ПДВ здійснюється після узгодження контролюючим органом заявленої суми бюджетного відшкодування за результатами перевірки.

ДФСУ в листі від 25.05.2016 р. № 11362/6/99-99-15-03-02-15 зазначила, що податкове зобов'язання з ПДВ, визначене в уточнюючому розрахунку, який подано за попередні звітні періоди, а також штрафні санкції за його заниження, платник ПДВ може сплатити:

• з поточного рахунку відповідного бюджету;

• з електронного рахунку в СЕА ПДВ за заявою платника податків, поданої у складі декларації з ПДВ, в сумі, яка перевищує суму, що підлягає перерахуванню до бюджету.

У ДФСУ запитали, на яку дату повинна складатися податкова накладна з типом причини "15 - Складено на суму перевищення ціни придбання товарів/послуг над фактичною ціною їх поставки", якщо першою подією є отримання попередньої (авансової) оплати за товар, який ще не придбаний, за умови, що не будуть робитися перерахунки.

Фіскали відзначили, якщо платник податків отримав передоплату за ще непридбаний товар, склав і зареєстрував податкову накладну в ЄРПН за такою операцією, а на дату придбання товарів їх ціна буде більша, ніж фактична ціна, по якій вони поставляються іншій особі, то на дату придбання постачальник повинен скласти другу податкову накладну виходячи з різниці ціни придбання таких товарів/послуг над фактичною ціною поставки.

При складанні податкової накладної на суму перевищення ціни придбання товарів/послуг над фактичною ціною їх поставки, у верхній лівій частині робиться відповідна позначка "Х" та зазначається тип причини "15". Датою виникнення податкових зобов'язань буде дата відвантаження товарів/послуг. Така податкова накладна підлягає обов'язковій реєстрації в ЄРПН і не видається одержувачу (покупцеві) товарів/послуг.

ДФСУ в листі від 03.06.2016 №12305/10/26-15-12-02-14 роз'яснила,

який код бюджетної класифікації необхідно вказувати в Додатку 4 для зарахування від'ємного значення ПДВ в рахунок сплати інших платежів.

Платник податку має право віднести суму від'ємного значення ПДВ в частині, яка не перевищує реєстраційну суму, в рахунок сплати грошових зобов'язань або погашення податкового боргу з інших платежів, які сплачуються до бюджету (рядок 20.2 декларації з ПДВ).

Фіскали нагадали, що при заповненні рядка 20.2 декларації уявлення Додатки 4 є обов'язковим.

Сума бюджетного відшкодування, визначена в декларації з ПДВ за звітний (податковий) період (рядок 20.2 декларації), в Додатку 4 відображається окремо:

• в сумі (словами і цифрами), що перераховується на рахунок банку платника із зазначенням номера рахунку (рядок 20.2.1 декларації);

• в сумі (словами і цифрами), яка враховується в рахунок сплати грошових зобов'язань або погашення податкового боргу з інших платежів, які сплачуються до державного бюджету, із зазначенням коду бюджетної класифікації та рахунки платежу (рядок 20.2.2 декларації).

Таким чином, платник вказує в графі "код бюджетної класифікації" код виду платежу, на який платником заявлено перерахування суми ПДВ, відображеної в рядку 20.2.2 Декларації.

Податківці в роз'ясненні, розміщеному в системах ЛІГА: ЗАКОН, відзначили, що в розділ А податкової накладної (рядки I - X) вносяться узагальнюючі дані по операціях, на які складається така податкова накладна, зокрема:

• в рядку I вказується загальна сума коштів, що підлягають сплаті з урахуванням ПДВ;

• в рядку Х - дані по зворотній (заставній) тарі.

Вартість тари визначається в договорі (контракті) як зворотна (заставна) і не включається до бази оподаткування, а зазначається в рядку Х розділу Б податкової накладної як загальна сума коштів, що підлягають сплаті.

Тобто, дані по зворотній (заставній) тарі, зазначені в рядку Х розділу, не враховуються в загальній сумі коштів, що підлягають сплаті з урахуванням ПДВ (рядок I розд. А податкової накладної).

Податківці відзначили, що при реєстрації в ЄРПН податкових накладних/розрахунків коригування здійснюється звірка даних щодо перебування продавця/покупця в реєстрі платників ПДВ. Тому податкові накладні / розрахунки коригування не можуть бути зареєстровані в ЄРПН, якщо індивідуальний податковий номер платника ПДВ не внесено до цього реєстру.

Винятком є ??ситуації, коли поставка здійснюється покупцеві, який не зареєстрований як платник податку. У цьому випадку в рядку "Індивідуальний податковий номер покупця" відображається умовний ІПН.

З таким роз'ясненням з розділу 101.180 модуля БАЗА ПОДАТКОВИХ ЗНАНЬ можна ознайомитися в системах ЛІГА: ЗАКОН.

Лист ДФСУ від 25.05.2016 р. № 11350/6 / 99-99-15-03-02-15.

Якщо після 01.01.2016 р. банк здійснює поставки майна, яке було придбане ним у власність від платника ПДВ в результаті звернення стягнення на таке майно, то такий банк зобов'язаний:

• застосувати режим звільнення від оподаткування ПДВ до частини вартості майна, яку він придбав у власність в рахунок погашення зобов'язань за договором кредиту (позики) на підставі абз. 2 п. 197.12 ПКУ, скласти податкову накладну на таку операцію і зареєструвати її в ЄРПН;

• нарахувати податкові зобов'язання з ПДВ виходячи з бази оподаткування, визначеної відповідно до п. 189.1 ПКУ, якщо під час придбання банком такого майна суми ПДВ були включені до складу податкового кредиту, скласти не пізніше останнього дня звітного періоду і зареєструвати в ЄРПН зведену податкову накладну ;

• нарахувати податкові зобов'язання з ПДВ виходячи з бази оподаткування, визначеної як позитивна різниця між ціною поставки і ціною придбання такого майна, скласти податкову накладну на таку операцію і зареєструвати її в ЄРПН. При цьому ціна придбання такого майна визначається з урахуванням ПДВ, незалежно від того, чи включив банк при придбанні суми ПДВ до складу податкового кредиту, чи ні. Якщо база оподаткування (різниця між ціною поставки і ціною придбання такого майна) і податкові зобов'язання дорівнюють нулю, податкова накладна не складається.

Лист ДФСУ від 25.05.2016 р. № 11343/6 / 99-99-15-03-02-15.

Якщо особа поставляє товари або послуги на митній території України, які підлягають оподаткуванню ПДВ і загальний обсяг яких протягом останніх 12 календарних місяців перевищує 1 млн. гривень, то така особа зобов'язана подати у ДФС за своїм місцезнаходженням Заяву за ф. № 1-ПДВ і зареєструватися як платник ПДВ в обов'язковому порядку.

До загального обсягу операцій для цілей реєстрації особи як платника ПДВ відносяться операції, що підлягають оподаткуванню за ставкою 20%, 7%, 0% і звільнені (умовно звільнені) від оподаткування ПДВ. При цьому при обчисленні загального обсягу операцій з постачання товарів/послуг не включається обсяг операцій, які не є об'єктом оподаткування ПДВ.

Фіскали звернули увагу, що будь-яка особа, яка підлягає обов'язковій реєстрації як платник ПДВ і не подала до контролюючого органу заяву, несе відповідальність за не нарахування або несплату ПДВ на рівні зареєстрованого платника ПДВ без права нарахування податкового кредиту та отримання бюджетного відшкодування податку.

ДФСУ в листі від 30.05.2016 р. № 11753/6 / 99-99-15-02-02-15 зазначила, що форма Розрахунку частини чистого прибутку (доходу), що підлягає сплаті до бюджету держпідприємства, не передбачає проведення уточнень.

Платник податків має право самостійно здійснити оцінку "уточнюючий" і подати уточнюючий Розрахунок частини чистого прибутку (доходу) до органів фіскальної служби окремо за кожен рік.

.

ДФСУ в листі від 13.06.2016 р. №1883/10/ 14-29-13-01-11 нагадала, що в розділі I "Суми доходу, нарахованого на користь фізичних осіб, і суми утриманого з них податку" податкового розрахунку за формою №1ДФ відображаються такі відомості:

• у графі 3 "Сума виплаченого доходу" - сума фактично виплаченого доходу платнику податку податковим агентом;

• у графі 3а "Сума нарахованого доходу" - дохід, нарахований фізособі відповідно до ознаки доходу згідно з довідником ознак доходів;

• в графі 4 "Сума перерахованого податку" - фактична сума перерахованого податку до бюджету;

• у графі 4а "Сума нарахованого податку" - сума податку, нарахованого та утриманого з доходу, нарахованого платнику відповідно до законодавства.

У рядку "Військовий збір" відображаються в гривнях з копійками загальні суми нарахованого доходу, виплаченого доходу, нарахованого військового збору та перерахованого до бюджету військового збору. Відомості про фізособу-платника податку, якому нараховано доходи, з яких утримується військовий збір, не вказуються.

При цьому графи 3, 3а та 4, 4а рядків "Військовий збір" розділу ІІ розрахунку за формою №1ДФ заповнюються аналогічно відповідним графам розділу I.

Сума виплаченого доходу відображається в розділі I форми №1ДФ без вирахування із суми нарахованого доходу сум нарахованих податків і зборів, які відповідно до закону справляються за рахунок доходу найманої особи.

Нагадаємо, граничний термін подання звіту за ф. № 1ДФ за II квартал 2016 року - 9 серпня.

Доходи, отримані платником податку у вигляді індексації заробітної плати, премії, не підпадають під дію норми пп. 169.4.2 ПКУ, тому оподаткування цих доходів виробляється в періоді (місяці), в якому відбувається таке нарахування (виплата).

Податківці в листі від 13.05.2016 p. № 10468/6/99-99-13-01-01-15 наводять приклад: ПДФО з сум індексації заробітної плати за жовтень-листопад 2015 року нараховується в сукупності з доходами, які проводяться в квітні 2016 року, а також премії за листопад і грудень 2015 року в відповідному місяці їх нарахування із застосуванням ставки податку 18%.

Оскільки нарахування доходів сум індексації відбувається в квітні 2016 року, то їх відображення проводиться в розрахунку за ф. № 1ДФ у другому кварталі 2016 року.

У той же час, якщо платник податку отримує доходи у вигляді заробітної плати за період її збереження згідно із законодавством, в тому числі за час відпустки або перебування на лікарняному, то з метою визначення граничної суми доходу, що дає право на отримання податкової соціальної пільги, та в інших випадках їх оподаткування, такі доходи (їх частина) відносяться до відповідних податкових періодів їх нарахування (пп. 169.4.2 ПКУ).

У разі повернення підприємству коштів з державного бюджету в рамках компенсації середнього заробітку мобілізованих працівників, податковий агент має право здійснити перерахунок відповідних сум.

Якщо перерахунок проводиться в червні 2016 року, то зазначені суми відображаються в податковому розрахунку (форма № 1-ДФ) за II квартал 2016 року.

При цьому необхідно провести сторно за ознакою "101" сум нарахованої (виплаченої) заробітної плати і сум утриманого податку, які були відображені в податковому розрахунку за IV квартал 2015 року, і вказати їх в податковому розрахунку за II квартал 2016 року зі знаком мінус.

За ознакою "128" в податковому розрахунку відображаються суми нарахованого (виплаченого) доходу у вигляді компенсаційних виплат без нарахування та утримання ПДФО.

Крім того, в розділі II податкового розрахунку загальна сума утриманого військового збору вказується зі знаком мінус.

Фіскали відзначили, що до 01.01.2016 р. не нараховувався і не утримувався ЄСВ з компенсаційних виплат, а значить законодавчі підстави для коригування єдиного внеску відсутні.

Лист ДФС від 02.06.2016 р. № 12173/6/99-99-13-02-03-15 є індивідуальною податковою консультацією.

У ДФС запитали, як заповнюються рядки 1.1.1, 1.2.1, 1.3.1, 1.4.1 та 2.1 додатка "Відомості про наявність земельних ділянок" до загальної податкової декларації платника ЄП четвертої групи, якщо він має кілька орендованих земель (коди органів місцевого самоврядування за місцезнаходженням земельної ділянки за КОАТУУ однакові).

Якщо такі коди однакові, то при подачі спільної декларації рядки 1.1.1, 1.2.1, 1.3.1, 1.4.1 та 2.1 додатка до такої декларації можуть заповнюватися одним рядком по одному КОАТУУ щодо земельних ділянок з однаковою нормативною грошовою оцінкою.

Якщо в межах одного КОАТУУ земельні ділянки мають різну нормативну грошову оцінку, то кількість рядків має бути збільшено з метою відображення в розрахунковій частині Декларації.

Якщо в межах одного КОАТУУ знаходиться декілька земельних ділянок, колонки 3 - 8 додатка до такої декларації не заповнюються.

Запорізькі податківці нагадали, що відповідно до п.п.291.5.3 ст. 291 ПКУ не можуть бути платниками єдиного податку фізичні особи-підприємці, які надають в оренду:

• земельні ділянки, загальна площа яких перевищує 0,2 га;

• житлові приміщення та / або їх частини, загальна площа яких перевищує 100 кв. м;

• нежитлові приміщення (споруди, будівлі) та / або їх частини, загальна площа яких перевищує 300 кв. м;

Якщо ФОП відповідає всім вимогам для реєстрації і застосування єдиного податку, то така особа може самостійно обрати спрощену систему оподаткування.

ДФСУ в листі від 09.06.2016 р. № 12691/6/99-99-12-03-03-15 нагадала, що реалізатори палива, а також платники, які мають діючі (в тому числі припинені) ліцензії на здійснення діяльності з підакцизною продукцією, зобов'язані звітувати за кожен період, незалежно від здійснення діяльності.

Оскільки на сьогоднішній день не затверджена нова форма акцизної декларації, то платники акцизного податку, зокрема, реалізатори палива, звітують до контролюючого органу за основним місцем обліку за діючою формою, затвердженою наказом Мінфіну від 23.01.2015 р № 14.

При відсутності об'єкта оподаткування акцизним податком в декларації заповнюється лише титульний лист (без заповнення ряд. 05), в рядках 15 і 16 додатка 1 до декларації проставляються нулі, потім переносяться в розділ У самій декларації (графа 1).

При наявності операцій з реалізації будь-яких обсягів палива понад обсяги, визначені пп. 213.1.12 ПКУ, реалізатори палива повинні задекларувати ці зобов'язання за чинною формою декларації (наказ № 14), заповнивши додаток 1 до декларації, і перенести суми податкового зобов'язання в розділ У самій декларації (графа 1).

ДФСУ в листі від 09.06.2016 р. № 12691/6/99-99-12-03-03-15 нагадала, що, починаючи з 1 березня 2016 року, в разі реалізації палива понад обсяги, отриманих від інших платників акцизного податку, або імпортованих в Україну, у суб'єкта господарювання виникають податкові зобов'язання зі сплати акцизного податку.

Якщо обсяг палива, визначений відповідно до п. 232.3 ПКУ (з урахуванням залишку палива, зазначеного в Акті інвентаризації обсягів залишку палива) менше обсягу палива в акцизній накладній та / або розрахунку коригування, які платник податку повинен зареєструвати в Еран, то він має право :

• перерахувати на електронний рахунок в СЕАРТ самостійно розраховану суму акцизного податку за відповідний обсяг реалізованого палива;

• зареєструвати заявку на поповнення обсягу залишку палива в СЕАРТ при наявності на електронному рахунку, відкритому платнику акцизного податку в Казначействі, сум грошових коштів сплаченого акцизного податку, не менше ніж сума акцизного податку, розрахованого з обсягу палива в такій заявці.

У ДФСУ запитали, на яку дату розраховується офіційний курс гривні до іноземної валюти при заповненні заявки на поповнення (коригування) обсягу залишку палива (далі - заявка), в т. ч. якщо реалізація палива, складання акцизної накладної, її реєстрація і дата подання заявки на поповнення здійснюються в різні звітні періоди.

Податківці відзначили, що при складанні заявки платник розраховує обсяги палива, виходячи з оплаченої на електронний рахунок суми акцизного податку. При цьому використовується встановлений НБУ офіційний курс гривні, який діє на перший день кварталу, в якому складається заявка.

Разом з тим обчислення акцизного податку з реалізованого палива здійснюється виходячи з об'єктів оподаткування, бази оподаткування та ставок цього податку, що діють на дату виникнення податкових зобов'язань. При цьому береться курс гривні по НБУ, що діє на перший день кварталу, в якому здійснюється реалізація товару (продукції), і який залишається незмінним протягом кварталу.

Перерахування сум податкового зобов'язання з акцизного податку з реалізованого палива протягом звітного періоду, задекларованого в декларації за звітний період, здійснюється платником податку самостійно з власного поточного рахунку до відповідного бюджету у строки, передбачені ПКУ, з урахуванням сум податку, які були перераховані таким платником на його електронний рахунок.

Дніпропетровські податківці на своєму сайті відзначили, що платники екоподатку під час заповнення додатків декларації за I квартал 2016 р. не врахували, що з 1 січня 2016 р. збільшено на 26,7% ставки екологічного податку, які діяли в 2015 р.

У багатьох випадках, коли коефіцієнт дорівнює "1", колонка 5 ( "коефіцієнт") додатка 2 "Розрахунок за Скид забруднюючою Речовини безпосередньо у водні об'єкти" і колонки 5 і 6 ( "коефіцієнти") додатка 3 "Розрахунок за розміщення відходів у спеціально відведених для цього місцях чи на об'єктах "до Декларації не заповнюються або замість" 1 "вказується" 0 ".

У колонці 5 додатка 2, колонках 5 і 6 додатка 3 до Декларації вказується інший коефіцієнт, ніж передбачено Кодексом, або замість коефіцієнта вказується ставка податку.

У додатках 1 - 3 до Декларації вказується не безпосередній код забруднюючої речовини (відходів), а загальний - код групи забруднюючої речовини (відходів), а також код одного забруднюючої речовини (відходів), а ставка іншого.

Податківці відзначили, що при заповненні звітності з екологічного податку необхідно дотримуватися порядку заповнення реквізитів звітності, а також застосовувати затверджені ставки і коефіцієнти.

Нагадаємо, форма декларації з екоподатку затверджена наказом Мінфіну від 17.08.2015 р №715.

Лист НБУ від 15.06.2016 р № 25-0005 / 50847.

Пакет документів, який є підставою для купівлі / перерахування іноземної валюти з метою виплати дивідендів іноземному інвестору, включає, зокрема, довідку про сплачений нерезидентом в Україні податок на прибуток (доходи), затверджену наказом Мінфіну від 03.12.2012 р № 1264.

Замість Довідки банки можуть подавати такий пакет документів:

• письмове повідомлення клієнта, що містить найменування резидента, що виплачує дивіденди (найменування та код платника податку за ЄДРПОУ); повна назва нерезидента, який отримує дохід; розрахунок сум прибутку (доходів), нарахованої (сплаченої) на користь нерезидента, із зазначенням періоду, в якому виплачувався дохід; сум утриманого з них податку на прибуток (доходи) нерезидента або надані нерезидентом документи в разі самостійного нарахування і сплати податку;

• документальне підтвердження банку, що обслуговує фінансову операцію, про сплату податку на прибуток (доходи) нерезидента (платіжне доручення, виписка, довідка і т. П.) Або підтвердження іншого банку, через який сплачено податок на прибуток (доходи) нерезидента, отримане на електронну пошту НБУ;

• копію належним чином легалізованої, перекладеної відповідно до законодавства України довідки (або її нотаріально засвідчену копію), яка підтверджує, що нерезидент є резидентом країни, з якою укладено міжнародний договір України про уникнення подвійного оподаткування (в разі звільнення (зменшення) від оподаткування прибутку (доходів) нерезидента).

НБУ постановою від 14.06.2016 р № 346 вніс зміни до Інструкції про порядок відкриття, використання і закриття рахунків у національній та іноземних валютах від 12.11.2003 № 492, привівши її норми у відповідність з новими вимогами законодавства України.

Зокрема, скасовано вимоги щодо подання до банку юридичними особами, які зареєстровані після 1 січня 2016 року, копій установчих документів при відкритті рахунків, а партіями/місцевими організаціями партії - копій свідоцтва про їх реєстрацію.

Також фізособа матиме право під час отримання адміністративних послуг використовувати свої ідентифікаційні дані, отримані обслуговуючим банком при здійсненні ідентифікації та верифікації.

Постанова № 346 діє з 16 червня 2016 року.

Починаючи з 1 липня пенсії (включаючи суму їх індексації) або щомісячне довічне грошове утримання, що перевищують 10 розмірів прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність, підлягають оподаткуванню в частині такого перевищення за ставкою 18%.

Відповідний Закон України від 02.06.2016 р № 1411-VIII "Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо звільнення від оподаткування пенсій" опубліковано у виданні "Голос України" від 14.06.2016 р № 109.

Нововведення не поширюється на пенсії, призначені учасникам бойових дій, інвалідам війни та особам, на яких поширюється дія ст. 10 Закону України "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту".

Якщо юрособи та фізособи-підприємці не використовують працю фізосіб на умовах трудового договору, звіт по ЄСВ за найманих працівників подавати не потрібно.

При цьому ФОП, які здійснюють незалежну професійну діяльність, зобов'язані подавати звіт за себе незалежно від того, чи ведуть вони підприємницьку діяльність, крім ФОП - платників єдиного податку, які є пенсіонерами за віком або інвалідами та отримують відповідно до закону пенсію або соціальну допомогу.

.

Чернігівські фахівці ФСС з ТВП нагадали, що з 1 січня 2016 року згідно з новою редакцією ст. 119 КЗпП не передбачені виплати роботодавцю компенсації середнього заробітку мобілізованим працівникам.

Наприклад, тимчасова непрацездатність у застрахованої особи настала 25.05.2016 р., при цьому в період з 15.04.2015 р. по 15.03.2016 р. працівник був покликаний на військову службу і з 16.03.2016 р. по 31.03.2016 р. перебував у щорічній відпустці.

В такому випадку розрахунковий період складе з 01.05.2015 р. по 30.04.2016 р.

По грудень 2015 року включно на суми компенсованого за рахунок коштів держбюджету середнього заробітку не нараховувався і не утримувався єдиний внесок відповідно до ч. 7 ст. 7 Закону України від 08.07.2010 № 2464-VI "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування". Отже, календарні дні з травня по грудень 2015 року виключаються з розрахункового періоду.

Таким чином, в розрахунок допомоги необхідно враховувати календарні дні і види виплат, які були здійснені в 2016 році, а саме:

• середній заробіток в період мобілізації з 01 січня по 15 березня;

• оплату щорічної відпустки з 16 по 31 березня;

• заробітну плату за квітень.

Оскільки у працівника відсутній шестимісячний страховий стаж в дванадцятимісячному періоді перед настанням страхового випадку, внаслідок несплати ЕВ в 2015 році з збереженого середнього заробітку в період мобілізації, то при визначенні розміру допомоги по тимчасовій непрацездатності необхідно застосувати обмеження, встановлене ч. 4 ст. 19 Закону України від 23.09.1999 № 1105 "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування".

Отже, в розрахунку на місяць допомога повинна бути не вище розміру мінімальної заробітної плати, встановлений законом у місяці настання страхового випадку.

Власник або уповноважений ним орган може застосовувати надурочні роботи (понад встановлену тривалість робочого дня) лише у виняткових випадках, визначених законодавством (ст. 62 КЗпП):.

• при проведенні робіт, необхідних для оборони країни, а також відвернення громадського або стихійного лиха, виробничої аварії і негайного усунення їх наслідків;

• при проведенні суспільно необхідних робіт з водопостачання, газопостачання, опалення, освітлення, каналізації, транспорту, зв'язку для усунення випадкових або несподіваних обставин, які порушують правильне їх функціонування;

• при необхідності закінчити почату роботу, яка внаслідок непередбачених обставин чи випадкової затримки з технічних умов виробництва не могла бути закінчена в нормальний робочий час, коли її припинення може призвести до псування або загибелі державного, або громадського майна, а також у разі необхідності невідкладного ремонту машин , верстатів або іншого устаткування, коли їх несправність викликає зупинення робіт для значної кількості працівників;

• при необхідності виконання вантажно-розвантажувальних робіт з метою недопущення або усунення простою рухомого складу чи скупчення вантажів у пунктах відправлення і призначення;

• для продовження роботи при не появі працівника, який заступає, коли робота не допускає перерви. У цих випадках власник або уповноважений ним орган зобов'язаний негайно вжити заходів до заміни змінника іншим працівником.

При цьому фахівці Держпраці підкреслили, що понаднормові роботи, як правило, не допускаються.

Мін'юст надав роз'яснення від 12.05.2016 р. № 16606/10776-0-33-16/8 щодо справляння адміністративного збору за реєстрацію змін до установчих документів, пов'язаних з прийняттям Закону про декомунізацію.

Фахівці відомства нагадали, що до 1 січня 2016 р. не справлявся адміністративний збір за внесення змін до установчих документів благодійних організацій та юридичних осіб у зв'язку з прийняттям Закону про декомунізацію.

З 1 січня 2016 р. було викладено в новій редакції Закон про реєстрацію, в якій не було збережено норму про "безкоштовну" реєстрацію змін. Зараз адміністративний збір стягується в розмірі:

• 0,3 мінімальної заробітної плати - за державну реєстрацію змін до відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному держреєстрі, крім внесення змін в інформацію про здійснення зв'язку з юридичною особою;

• 0,1 мінімальної заробітної плати - за державну реєстрацію змін відомостей про ПІБ або місцезнаходження ФОП.

Разом з тим Законом про декомунізацію не визначений термін для внесення змін щодо місцезнаходження юрособи, місця проживання фізособи в зв'язку зі зміною найменування (перейменування) скверів, бульварів, вулиць, провулків, спусків, проїздів, проспектів, площ, майданів, набережних, мостів, інших об'єктів топоніміки населених пунктів.

Отже, суб'єкти господарювання можуть вносити зміни щодо назви вулиці в загальному порядку при внесенні змін до своїх установчих документів, пов'язаних зі зміною складу своїх учасників (засновників, власників), структури управління і т.п.

У Мін'юсті повідомили, що у Верховній Раді України зареєстрований законопроект № 4217 "Про внесення змін до Закону України« Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань»", яким планують скасувати адміністративний збір за проведення державної реєстрації зміни місцезнаходження юрособи, місця проживання фізособи в зв'язку зі зміною назви об'єктів топоніміки в результаті проведення декомунізації.

ІІІ. Перспективне законодавство і проекти офіційних роз'яснень.

.

На сайті Мінекономрозвитку оприлюднений проект наказу "Про внесення змін до плану комплексних планових заходів державного нагляду (контролю) органів державного нагляду (контролю) на 2016 рік".

Так, пропонується викласти в новій редакції План комплексних заходів держнагляду, затверджений наказом від 30.11.2015 р № 1553, і збільшити кількість суб'єктів господарювання, що підлягають перевірці, на 693 підприємства (раніше було 20817).

На сайті ДФСУ оприлюднений проект наказу "Про внесення змін до форми Податкової декларації з рентної плати". Документом пропонується привести діючу форму Податкової декларації з рентної плати, затвердженої наказом Мінфіну від 17.07.2015 р. № 719, у відповідність до чинних норм законодавства.

Податківці нагадали, що Законом України № 909 - VIII внесені зміни в ПКУ, згідно з якими скасована сплата авансових внесків і змінений податковий (звітний) період з кварталу на місяць для рентної плати за:

• користування надрами для видобування корисних копалин: за видобуток нафти, конденсату, природного газу, в тому числі газу, розчиненого у нафті (нафтового (попутного) газу), етану, пропану, бутану;

• користування радіочастотним ресурсом України;

• транспортування нафти і нафтопродуктів магістральними нафтопроводами та нафтопродуктопроводами, транзитне транспортування трубопроводами аміаку територією України.

Крім того, скасована рентна плата за транзитне транспортування трубопроводами природного газу територією України.

Пропозиції та зауваження до проекту можна надсилати в ДФСУ протягом двох тижнів з дати його оприлюднення.